Pemandu Camry laggar lari kini direman

Selepas berjaya diberkas, seorang peniaga akan dir3eman bagi membantu sias4atan kes laggar lari membabitkan sebuah kenderaan jenis Toyota Camry dan sebuah motosikal di Kilometer 56.4 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak menghala Karak, petang semalam.

Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata, Polis Pahang berjaya meng3esan dan men4ngkap svspek berusia 37 tahun itu di Balai Gombak kira-kira jam 7 petang.

“Perintah taha nan r3eman akan dilaksanakan esok di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Bentong untuk siassatan lanjut,” katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, Ketua Jabatan Sia4satan Dan Penguatkvasaan Trafik Pahang, Superintenden Kamarulzaman Jusoh @ Mohd Daud berkata, saksi awam yang melihat kejadian diminta tampil bagi membantu siaasatan.

Menurutnya, dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang tadi berlaku satu kemalagan jalan raya di lokasi tersebut yang mana kenderaan dipandvu kedua-dua pihak datang dari arah Pahang menghala ke Kuala Lumpur.

“Sampai di tempat kejadian dipercayai suspek yang memandu di lorong kiri telah mengubah haluan ke lorong kecem asan untuk memotog kenderaan hadapan manakala motosikal yang ditunggang seorang lelaki dan seorang wanita juga dari lorong kece masan telah meng3elak lalu terbabas ke kiri dan jatuh ke tebing kiri jalan.

“Susulan kemalagan tersebut suspek tidak memberhentikan kenderaan dan lari dari tempat kejadian. Mangsa terlibat telah dihantar ke Hospital Bentong dan dirawat sebagai pesakit luar,” katanya ketika dihubungi.

Kamarulzaman berkata, suspek akan menjalani saringan awal air kencing di Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Bentong dan kenderaan terlibat turut dita4han untuk sias atan.

 

 

Sumber:Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*