Ajaran sesat menyerupai ajaran Ayah Pin: JAWI belum terima sebarang aduan

Sesat lagi menyesatkan!

Beberapa tahun lalu, Malaysia dikejvtkan dengan satu ajaran s3sat bernama Kerajaan Langit yang diasaskan oleh Ariffin Muhamad atau Ayah Pin di Kampung Batu 13, Hulu Besut.

Ayah Pin menyifatkan dirinya sebagai wakil kepada Tuhan segala agama dan pengikutnya pula menganggap dia sebagai penerima wahyu dari langit.

Ajaran s0ngsang itu berjaya dileyapkan pada tahun 2008.

Namun kini,dipetik dari laman s0sial Facebook We Are All Firdaus Wong yang mend3dahkan perkara itu, terdapat sebuah kuil beralamat di Puchong dikatakan menjadi lokasi penganut ajaran agama seakan menyerupai ajaran Ayah Pin.

Kuil berkenaan did4kwa menghimpunkan ajaran pelbagai agama termasuk Islam.

“Malah simbol-simbol agama di sana juga ada kaitan dengan fahaman plvralisme. Fahaman ini bercangah dengan ajaran Islam. Islam itu tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi darinya,” menurut perkongsian tersebut.

Pelbagai simbol agama juga terdapat di pintu kuil berkenaan.

Didapati terdapat sekumpulan lelaki bersongkok dipercayai beragama Islam berkumpul dalam satu acara dalam kuil yang turut dihadiri penganut Buddha.

Dalam perkongsian sama, turut dipaparkan simbol agama Islam, Kristian dan lain-lain terdapat pada pintu masuk kuil berkenaan.

 

Sementara itu, Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Mohd Ajib Ismail ketika dihubungi memaklumkan pihaknya akan menyia4sat berhubung perkara tersebut.

“Sehingga kini saya tidak menerima apa-apa lap0ran berhubung ajaran sesat ini, namun saya akan membuat s3makan dengan Jabatan Penguatkvasaan Jawi.

“Sebarang perkembangan saya akan maklumkan kemudian, ” katanya ringkas.

 

Sumber:Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*