Eksklusif! Ariel Noah mengaku di’reject’ BCL

Kisah penyanyi dan pelakon cantik yang berasal dari Indonesia, Bunga Citra Lestari atau BCL sering menjadi perhatian peminat di Indonesia mahupun di Malaysia.

Tidak Rasanya ramai yang tahu bahawa wanita cantik ini mempunyai hubungan rapat dengan penyanyi kacak, Ariel Noah. Tetapi siapa sangka bahawa vokalis kumpulan terkenal itu pernah ditolak oleh BCL.

Ini terungkap ketika Ariel mengunjungi rancangan bual bicara di sebuah stesen televisyen. Jadi apa masalah sebenarnya yang membuat Ariel ditolak? Ingin tahu? Inilah penjelasan lengkapnya dari ringkasan Murai MY.

Dari sebuah video yang dimuat naik menerusi laman Youtube berjudul Ariel Noah Pernah DITOLAK BCL? Ariel membuat pengakuan ketika melakukan perbualan dengan Raffi Ahmad, Nagita Slavina dan juga Billy.

Berkaitan Dengan Lagu

Ariel mengatakan bahawa masalah sebenarnya adalah berkaitan dengan salah satu lagu Peterpan yang berjudul ‘Menghapus Jejakmu’ yang pada awalnya tidak termasuk dalam album. Ini kerana lagu ‘Menghapus Jejakmu’ mempunyai warna yang berbeza.

“Masalah dengan lagu. Jadi ada lagu yang digunakan oleh Peterpan yang disebut Menghapus Jejakmu. Jadi pada masa lalu, Menghapus Jejakmu tidak termasuk dalam album Peterpan kerana warnanya berbeza,” kata Ariel dalam program OKAY BOS.

Tawarkan Lagu Ke BCL

Dengan cara itu, lagu itu ditawarkan kepada BCL. Pada masa itu, lagu yang digubah oleh Ariel masih dalam keadaan separuh siap.

“Pada waktu itu sudah selesai, kebetulan Unge (BCL) sedang mencari lagu, jadi kebetulan itu ‘Unge, gunakan saja ini’,” kata Ariel.

Ariel Tidak Mahu Namanya Ditulis Sebagai Penulis Lagu
Ketika memberi tawaran kepada BCL, Ariel mengatakan bahawa nama pencipta, iaitu dirinya, tidak mahu disebut ketika lagu itu dirilis. Ariel malah meminta BCL untuk menulis bahawa nama penciptanya adalah BCL.

BCL Menolak Tawaran Lagu dari Ariel

Setelah Ariel mengatakan bahawa namanya tidak mahu disebut ketika BCL mengeluarkan lagu Menghapus Jejakmu, BCL akhirnya menolak tawaran tersebut. Akhirnya BCL telah melepaskan lagu itu.

Digunakan Oleh Peterpan
Setelah tawaran lagu tersebut ditolak oleh BCL, akhirnya lagu Menghapus Jejak digunakan oleh Peterpan. Lagu ini dirilis secara rasmi di salah satu album band yang kini bertukar namanya menjadi Noah.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*