Jerut isteri hingga m4ti: Ini puncanya bagaimana kenyataan suami timbulkan keraguan pihak polis

Semalam negara digemparkan dengan satu kes pembvnuhan membabitkan seorang pensyarah yang nyawanya berakhir di tangan suaminya sendiri.

Wanita mal4ng tersebut, Allahy4rham Profesor Madya Dr Maizatulniza Othman ditemui men1nggal dunia di dalam kereta akibat dij3rut dengan tudung.

Ketua P0lis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusoff berkata,tempahan perkhidmatan e-hailing yang dilakukan oleh suspek yang juga suami mangsa untuk terus ke lokasi kejadian menimbulkan keragvan pihak polis.

Ujar beliau,“Sekiranya suspek ingin mencari si m4ti mestilah dia pergi ke beberapa kawasan, sebaliknya svspek terus menuju ke tempat m4ngsa dibvnuh.

“Susulan itu polis men4han svspek untuk si4satan lanjut,” katanya kepada media selepas menghadiri Majlis Serah Tugas Ketua Polis Daerah Sepang Asisten Komisioner, Zulkifli Adamshah dan Asisten Komisioner, Imran Abd Rahman di Ibu Pejabat Polis Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hari ini.

Wan Kamarul Azran berkata, svspek juga membuat helaah mencari mangssa bersama anak perempuannya dengan tujuan untuk mengaburi mata pihak berkuasa.

Beliau berkata, polis juga sudah mengambil keterangan daripada anak tunggal pasangan itu berumur 14 tahun, 31 Julai lalu.

“Polis juga sudah mengenal pasti seorang wanita berasal dari Terengganu yang dikatakan mempunyai hubungan kait dengan svspek bagi membantu siasatan,” katanya.

Noor Azam berkata, polis sudah mengenal pasti m0tif utama pembvnuhan itu, namun pihaknya enggan mengulas lanjut.

Sumber:HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*