Keadaan terkini Ali XPDC setelah pulih dari melecurr kebakaran

Ujian buat Ali XPDC.

Kejadian berlaku 26 Mac lalu,ketika Ali sedang memb4kar sampah di belakang rumahnya di Kampung Rantau Panjang, Klang sebelum apii meny4mbar bahagian muka dan tangan apabila dia cuba memb4kar sampah menggunakan petrol.

Hampir tiga bulan penyànyi itu tidak dapat tidur lena dan beratnya juga susut sebanyak 20 kilogram (kg) bahkan dia trpaksa menahan p3dih pada bahagian lvka yang dialami.

“Kalau saya terjaga pada waktu malam memang payah nak tidur. Kadang-kadang saja dapat terlelap, mungkin disebabkan terlalu keletihan. Selain itu, saya juga tidak ada selera makan. Kalau dulu berat badan melebihi 80 kg tetapi kini 62 kg saja,” ujarnya lagi..

Ali berkata, sehingga kini dia masih terasa p3dih pada bahagian kulit yang melecvr namun beransur pulih.

“Saya hanya bergantung dengan pil penahan s4kit yang diberi doktor dan pengambilan suplemen. Nak pulih daripada kulit yang melecvr memang ambil masa. Sehingga sekarang pun masih rasa p3dih dan g4tal.

 

“Saya juga perlu jaga pantang supaya lvka melecvr cepat sembuh. Setakat ini, semuanya berada dalam keadaan baik cuma saya tidak boleh berdiri terlalu lama kerana rasa seperti dic3ngkam akibat pertumbuhan kulit baru,” katanya.

Terdahulu seorang kenalan Ali di Facebook iaitu Ali Russia memohon sumbangan orang ramai untuk meringankan beban Ali yang dtimpa mvsibah itu.

Beberapa gambar yang dikongsi juga melihatkan lvka melecvr yang dialami Ali kelihatan agak teruk dan belum pulih.

Menurut Ali, gambar itu diambil ketika luka berkenaan belum pulih sepenuhnya. Bagaimanapun, dia mengizinkan gambar itu dimuat naik supaya boleh dijadikan iktibar kepada umum.

“Sebenarnya itu gambar lama ketika kejadian baru berlaku. Sebelum ini saya tidak kongsikan kepada sesiapa dan saya simpan. Apabila sudah okey mereka minta izin untuk muat naik di media s0sial sebagai iktibar kepada orang lain.

 

“Namun, ada juga yang fikir itu adalah keadaan terkini walhal ia gambar lama. Saya harap perkongsian gambar itu dapat dijadikan iktibar kepada semua orang supaya berhati-hati ketika memb4kar sampah atau melakukan perkara yang membabitkan apii,” katanya.

Orang ramai yang ingin membantu boleh mendapatkan maklumat lanjut di akaun Facebook Ali Russia.

 

 

 

 

 

Sumber:HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*