Padanlah ‘semacam’, rupanya filem Siccin dari kisah seram sebenar!!

Ketika ini tvlar di media s0sial mengenai rangkaian filem seram yang berjudul Siccin. Kami difahamkan filem seram Turki ini diangkat dari kisah benar dan kerana itulah elemen filem ini sangat menyeramkan!

 

Kisah Sebenar Siccin

Siccin ialah  ritval sihir serta penggunaan jin yang diamalkan begitu meluas di Turki.  Rata-rata yang sudah menonton filem ini memberi komen Siccin begitu menyeramkan dan tidak kurang juga yang menilai Siccin antara filem seram pernah ditonton.

Sinopsis Siccin

Siccin 1 (2014)

Berkisahkan mengenai seorang wanita, Ozret yang mencintai sepupunya sendiri, Kudret walaupun sepupunya itu tidak mencintainya. Setelah lama mengg0da, akhirnya wanita ini berjaya dan mengandungkan anak sepupunya itu.

Mengenangkan nasib anaknya yang bakal lahir luar nikah, Ozret memaksa sepupunya itu untuk berkahwin namun dia dit4mpar hingga menyebabkannya terjatuh dan kegvguran. Sejak itu, wanita ini mula menyimpan d3ndam dan keb3ncian yang begitu tebal selepas mengenangkan kejadian tersebut.

Siccin 2 (2015)

Siri kedua filem ini mengisahkan mengenai keluarga bahagia Adnan dan Hicran. Namun begitu,kisah dvka mula menyelubungi keluarga ini apabila anak mereka meningg4l dunia dan suami Hicran meny4lahkan isterinya atas kem4tian anak mereka.

Sejak itu pelbagai perkara aneh mula terjadi hingga membuatkan Hicran rasa terpanggil untuk berjumpa seorang hodja(pengamal perubatan Islam). Menurut Hodja tersebut, terdapat salah seorang ahli keluarganya yang menggunakan Siccin. Hicran mula tekad untuk mencari siapakah dalang disebalik peristiwa ini.

Siccin 3 (2016)

Untuk filem ketiga Siccin, ianya mengisahkan 3 orang sahabat yang terpiisah kerana beberapa peristiwa yang tr4gis namun kembali bersatu setelah beberapa tahun kemudian.

Siccin 4 (2017)

Dahulunya keluarga Yilmaz begitu kaya namun kini situasi tersebut telah berubah dan menyebabkan keluarga ini pulang ke kampung Saadet kerana masaalah kewangan yang dihadapi.

Akan tetapi di dalam rumah ini, Saadet bukanlah keseorangan kerana ianya dikongsi bersama penduduk daerah lain. Apabila keluarga ini tiba, kedatangan mereka tidak disukai oleh ‘mereka’ yang menghuni rumah ini dan tidak mahu seorang pun dari keluarga Yilmaz menginap disini.

 

Siapa yang dah habis tengok keenam-enam filem ni? Bolehlah bagi review sikit.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatPress

Sumber:murai

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*