“Saya mengesahkan yang Shah memang ditahan”- Pengurus

PENGURUS pelakon baharu Muhammad Shah Radhi Hazvee iaitu Leana Sharif memberitahu pihaknya akan memberikan kenyataan berkaitan dakwaan melaarikan isteri orang selepas aktor itu dibebaskan oleh pihak polis.

Leana Sharif berkata, dia tidak dapat mengulas buat sementara waktu kerana enggan mengganggu si4satan polis namun tidak menafikan kejadian yang heboh diperkatakan itu melibatkan pelakon drama Monalisa, Muhammad Shah Radhi Hazvee bersama bekas pengurusnya.

 

“Shah dir3man malam tadi di IPD (Ibu Pejabat Polis Daerah) Ampang Jaya. Sekarang ni dia masih lagi dalam si4satan.

“Saya tak boleh nak bagi apa-apa kenyataan kerana tak mahu mengganggu si4satan polis.

“Dia akan dir3man selama empat hari. Selepas tempoh tahanan r3man selesai, baru kami boleh keluarkan kenyataan.

“Cuma, saya mengesahkan yang Shah memang ditahan,” ujar nya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Noor Azmi Yusoff ketika dihubungi mengesahkan pihaknya telah menaahan suspek berusia 24 tahun di Taman Sering Ukay, Ampang, Selangor, pada Selasa.

Kata beliau, pihaknya akan melakukan siasaatan terhadap pemuda itu sehingga Sabtu ini.

Jika sabit kesaalahan dia akan did4kwa bawah Seksyen 498 Kanun Kes3ksaan iaitu memikat atau membawa pergi atau men4han seseorang perempuan yang bersuami dengan niat jen nayahdan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 iaitu Kelakuan Aib.

Menurut fakta kes, seorang suami berusia 38 tahun yang merupakan peniaga mendapati isterinya tiada dan keluar rumah tanpa izin bersama seorang lelaki yang dikenali, pada pukul 8 malam, Isnin lalu.

Suami tersebut mendapat tahu bahawa isterinya dan pelakon yang banyak membintangi drama tempatan itu telah berhubung dan suspek cuba memperdaya serta memikat isterinya untuk mendapatkan sesuatu.

Tambahnya, polis telah menaahan reman suspek bermula Rabu sehingga Sabtu ini untuk si4satan lanjut.

Dalam pada itu Noor Azmi menasihati orang ramai agar perlu memastikan maklumat yang sebenar sebelum ia disebarkan dan hendaklah melalui sumber yang sah.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMP

 

Sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*