Individu positif Covid19 berada di Langkawi pada minggu lepas

Petugas Pejabat Kesih4tan Daerah Langkawi telahpun mengenal pasti serta menjalankan vjian saringan k0ronavirus (C0vid-19) terhadap kontak rapat satu kes positif daripada Kluster Sungai yang pernah berada di pulau itu pada minggu lepas.

Pegawai Kesih4tan Daerah Langkawi, Dr Mohd Lutpiyudin Azidin berkata, hasil si4satan mendapati individu positif itu telah berada di Langkawi pada Sabtu (5 September) dan telah pulang sehari kemudian (Ahad, 6 September).

Menurut Dr Lutpiyidin lagi, petugas Pejabat Kesih4tan Daerah Langkawi telah ke 14 lokasi yang pernah dilawati individu positif terbabit seperti di restoran, tempat penginapan serta lokasi tarikan pelancong yang dikunjunginya.

“Kita telah mengarahkan kontak rapat yang berisik0 dari 14 lokasi tersebut untuk datang membuat uj1an saringan C0vid-19 yang dijalankan bermula 2 petang di Klinik Kesihatan Kuah,” katanya ketika dihubungi.

Dr Mohd Lutpiyudin turut menasihatkan orang ramai agar tidak panik dan terus mematuhi prosedvr operasi standard (SOP) bagi membendvng penvlaran C0vid-19.

Kluster Sungai mencatatkan 22 kes baharu di Kedah dan satu kes baharu di Perlis.

Sumber:Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*