Kalau Kau Perempuan Sungguh Aku Minta Maaf, Tapi Aku Yakin Kau Bukan – Nurulhidayah Pula Sound Sajat

Tndakan usahawan kosmetik terkenal Nur Sajat mengenakan pakaian wanita ketika mengerjakan umrah di Mekah telah mendapat perhatian masyarakat yang menganggap ia telah mencmarkan kesucian IsIam.

Malah perkara tersebut juga telah mendapat reaksi beberapa orang Mufti termasuk Mufti Perlis dan Mufti Wilayah persekutuan yang bersependapat tndakan Sajat itu adalah saIah.

Selain menteri dan ilmuan agama, beberapa orang selebriti turut bersuara mahu tndakan tegas diambil terhadap Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajad Kamaruzzaman.

Dalam pada itu, Nurulhidayah Ahmad Zahid yang juga anak perempuan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tampil mengecam perbuatan Sajat yang berpakaian wanita ketika menunaikan umrah.

” Aku doa agar Allah tutup aib kau tak s3ksa kau disaksikan manusia lain dan tak babitkan manusia lain. Kau kena ingat, dunia nie sementara.

” Kalau kau mengaku pernah ada telor pun orang akan sayang kau n guide kau. Nie mvnafik tau. Kau tanya ustaz/ ustazah mana tempat orang mvnafik? Nauzubillah. Bantu dia yaa Allah

” Kau takda kena mengena pun dengan aku. Aku kongsikan n ‘mencemar’ SOCMED aku untuk ajak semua yang beragama Islam yang baca posting aku, doakan kau.

” Nabi sampai bengkak-bengkak mata menangis tak tido malam doakan umat dia. Doakan kita. Doakan aku. Doakan kau! Nabi tak pernah kenal kita pun. Bertaubatlah. Kalau kau perempuan sungguh, aku minta maaf. Tapi aku yakin kau bukan.

Sementara itu Nurul juga telah memuatnaik status yang juga merujuk kepada usahawan kosmetik tersebut dalam entry berasingan.

Nurul berharap rakan-rakan disekeliling dapat menasihati Sajat dengan menegur tndakan yang bertentangan dengan IsIam dan bukannya menggalakkan.

” Kalaulah dia nampak apa yang Nabi tengok masa malam Israq Mikraj, nampak macamana azabnya neraaka, pasti dia tak akan mempersendakan ibadah, berpakaian wanita di tanah hram.

” Siapalah saya atau kita yang menjatuhkan hukuman d0sa/ pahala seseorang. Cumanya, semoga Allah memberi Hidayah dan memperbetulkan hati dia sebelum dia m4ti dalam keadaan mengaiibkan, mungkin.

” Harap kawan-kawan dia yang ramai dan kaya raya dan cerdik pandai berperanan beri nasihat, bukan menggalakkan. Kawan-kawan pun akan terseret sama, subahat. Tak terkecuali, keluarga dia, mak ayah. Nauzubillah.

” Yaa Allah. Sesungguhnya aku tak layak ke syurgaMu. Namun tak pula, aku sanggup ke neraaka Mu,” tulis Nurul

Nurulhidayah Ahmad Zahid merupakan anak perempuan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga ahli parlimen Bagan Datuh

Beliau memperolehi ijazah Sarjana Komunikasi Korporat dari UPM pada tahun 2012. Beliau pernah mengacara rancangan Inspirasi Ramadan di Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : IG Nurul.zahid

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*