Datin Umie Aida Kongsi Cara Untuk Masuk Raudah Dengan Mudah Dan Solat Dengan Tenang

Difahamkan kini sednag berada di Tanah Suci Mekah untuk menunaikan umtah, Datin Umie Aida ada berkongsi beberapa tips untuk memudahkan urusan solat di Raudah.

Menurutnya, disarankan untuk tidur terus selepas Isyak untuk kumpul tenaga dan mampu berjaga pada pukul 12.30 malam.

“Assalammualaikum… me nak kongsi sikit cara masuk raudah dengan mudah.. InsyaAllah.. 1) lepas isyak kena tido.. untuk kumpul energy malam nanti.”

“2) 12.30 malam pergi masjid utk last group masuk ke raudah. Masa ni masih lagi ramai orang. 3) bila last group dibenarkan masuk.. jangan berebut2 dan berlari2 … tenang2 je. Take ur own sweet time. ”

“4) banyakkan berzikir selawat keatas nabi. 5) tiba di raudah.. masih ramai org kan.. jadi biarkan mereka solat.. you all bole mengaji , zikir & solat tahajud dulu di luar raudah. Dan rasanya dalam pukul 1.20 pintu akan ditutup. Masa itulah.. keadaan raudah sangat tenang dan InsyaAllah.. dapat buat beberapa solat yang you all mahukan. ”

“Segalanya dengan izinNYA… percaya pada rezeki dari Allah. Saya mendoakan kita semua sentiasa didalam rahmatNYA dan diberkatiNYA & menjadi tetamu Allah… Aamiin… Semoga tips ini dapat membantu jemaah semua. InsyaAllah.. ❤️ #salamjumaat #raudah #madinah“, tulisnya.

 

 

View this post on Instagram

 

Assalammualaikum… me nak kongsi sikit cara masuk raudah dengan mudah.. InsyaAllah.. 1) lepas isyak kena tido.. untuk kumpul energy malam nanti. 2) 12.30 malam pergi masjid utk last group masuk ke raudah. Masa ni masih lagi ramai orang. 3) bila last group dibenarkan masuk.. jangan berebut2 dan berlari2 … tenang2 je. Take ur own sweet time. 4) banyakkan berzikir selawat keatas nabi. 5) tiba di raudah.. masih ramai org kan.. jadi biarkan mereka solat.. you all bole mengaji , zikir & solat tahajud dulu di luar raudah. Dan rasanya dalam pukul 1.20 pintu akan ditutup. Masa itulah.. keadaan raudah sangat tenang dan InsyaAllah.. dapat buat beberapa solat yang you all mahukan. Segalanya dengan izinNYA… percaya pada rezeki dari Allah. Saya mendoakan kita semua sentiasa didalam rahmatNYA dan diberkatiNYA & menjadi tetamu Allah… Aamiin… Semoga tips ini dapat membantu jemaah semua. InsyaAllah.. ❤️ #salamjumaat #raudah #madinah

A post shared by umieaida 🇲🇾 (@umieaida9) on

 

 

 

View this post on Instagram

 

Ya Allah, berilah aku syafaat nabiMu’. #madinah #masjidnabawi

A post shared by umieaida 🇲🇾 (@umieaida9) on

Sumber: Instagram Datin Umie Aida

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*