“Abang saya telah kembali kerahmatullah akibat pemandu mabvk..”-Adik Mngsa

LELAKI yang dib3lasah orang awam selepas pacuan empat roda dipandunya merempvh dua motosikal sehingga menyebabkan kem4tian dalam kem4langan di Jalan Kebun, Klang, dir3man untuk membantu siasatan

Rakaman video pemandu Ford Ranger berusia 37 tahun terbabit dipi1jak dan dib3lasah orang awam selepas k3malangan itu, tular di Facebook.

Terdahulu, k3malangan yang berlaku itu menyebabkan seorang maVt, manakala dua lagi par4h sejurus motosikal masing-masing dir3mpuh kenderaan Ford Ranger dipandu lelaki itu, pagi tadi.

Dalam kejadian 7.20 pagi itu, penunggang motosikal Nuovo LC, Muhammad Zulfakkar Borhan, 29, men1inggal dunia di lokasi kejad1ian.

Manakala, penunggang dan pembonceng motosikal Honda EX5, Muhammad Hazid Mohd Kamil, 27 dan Muhammad Anas Mokti, 27, p4rah.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli berkata, siasatan mendapati Ford Ranger itu dipandu dari arah Bulatan Jalan Kebun menghala ke jejambat Lebuh Raya Shah Alam (KESAS).

Katanya, sebaik tiba di lokasi kejadian, Ford Ranger itu memasuki laluan bertentangan dan mel4nggar dua motosikal terbabit sebelum terb4bas ke dalam longkang.

“Penunggang dan pembonceng Honda EX5 dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang dan ditempatkan di zon kuning dan zon m3rah.

“Manakala, penunggang Nuovo LC disahkan maVt di tempat kejad1ian,” katanya

Berikut pula luahan adik m4ngsa, Umi Nabilah mendapat perhatian di laman Facebook.

Buat yang mengenali abang saya Muhammad Zulfakkar Bin Borhan, abang saya telah kembali kerahmatVllah lebih kurang pukul 7.00 pagi tadi akibat dil4nggar oleh pemandu mabVk yang memandu 4×4. Mohon jasa baik doakan dia supaya ditempatkan bersama golongan orang2 yang beriman.

Arw4h adalah seorang abang yang sangat bertanggungjawab dan terlalu rapat dengan saya.
Dia sorang anak yang baik.
Dan tidak pernah menyvsah kan sesiapa. Sekiranya arw4h ada berhvtang dengan sesiapa, boleh hubungi saya.

Rehat ye Paka. Jumpa lagi.

———

My heart is h3avy. Today my dearest brother lost his life by a drvnk driver. Please please please please pleaseeee do not drink and drive. Your reckl3ssness and self1ish attitvde has caused me my brother, my only brother whom I am extremely close with.

Aku sayang kau Paka.

Tonton video insiden di sini.

Rata-rata netizen mengucapkan takzi1ah dan mendoakan semoga Allahyarham ditempatkan bersama orang beriman.

Saringan awal kandungan alkoh0l dalam d4rah melalui ujian pernaf4san pada pemandu Ford Ranger menunjukkan ia pada tahap kawalan yang dibenarkan mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Saya ingin mengingatkan orang ramai tidak membuat sebarang spekulas1i bagi mengelak g4ngguan dalam siasatan,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*